Comisia Europeană (CE) a salutat acordul politic la care au ajuns Parlamentul European şi Consiliul cu privire la regulamentul care stă la baza reţelei transeuropene de transport (TEN-T), se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Colegiuitorii au convenit luni seara să îşi intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei reţele TEN-T durabile şi reziliente.
Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile şi pentru a îmbunătăţi multimodalitatea – practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie – în cadrul sistemului european de transport.
TEN-T revizuită va stabili obiective obligatorii: liniile de cale ferată pentru călători din reţeaua centrală TEN-T şi din reţeaua centrală extinsă trebuie să permită trenurilor să călătorească la 160 km/h sau mai rapid până în 2040, sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) trebuie implementat pe întreaga reţea TEN-T, ca sistem european unic de semnalizare în Europa, pentru ca transportul feroviar să devină mai sigur şi mai eficient. În consecinţă, sistemele naţionale preexistente „clasa B” trebuie dezafectate progresiv; acest lucru va stimula industria europeană să investească în ERTMS.
De asemenea, până în 2040 se dezvoltă zone de parcare sigure şi securizate pe reţeaua rutieră centrală şi pe reţeaua rutieră centrală extinsă a TEN-T, în medie la fiecare 150 km.
Acest lucru este esenţial pentru asigurarea siguranţei şi a unor condiţii de muncă adecvate pentru conducătorii auto profesionişti.
Aeroporturile mari, care se confruntă anual cu peste 12 milioane de pasageri, vor trebui să fie conectate pe calea ferată pe distanţe lungi, ceea ce reprezintă un pas important în direcţia îmbunătăţirii conectivităţii şi accesibilităţii pentru pasageri şi a consolidării competitivităţii transportului feroviar în raport cu zborurile interne.
Sursa: Agerpres