Șase oameni sunt dispăruți în urma accidentului naval de la Baltimore. Autoritățile americane presupun că cei șase au murit și au întrerupt operațiunea de salvare. Un vapor de mari dimensiuni a intrat marți într-un pod uriaș provocând prăbușirea acestuia.
Șase muncitori dispăruți după prăbușirea podului din Baltimore sunt presupuși morți, a confirmat vicepreședintele executiv al companiei Brawner Builders, potrivit Sky News.
Compania nu a prezentat nume, dar a anunțat că există un supraviețuitor. Inițial, opt persoane, care lucrau la pod în momentul în care acesta a fost lovit de nava de marfă Dali, au fost date dispărute. Doi muncitori au fost găsiți, unul fiind rănit grav.
Ceilalți sunt dispăruți, iar căutarea a fost suspendată. Oficialii spun că trec de la operațiunea de căutare și salvare la o misiune de recuperare.
Oficialii Pazei de Coastă din SUA și Poliția de Stat din Maryland au stabilit că, pe baza temperaturii scăzute a apei și a duratei de timp care a trecut de la accident, existau șanse infime ca persoanele dispărute să poată fi găste în viață.
Nava de marfă s-a izbit marți dimineață de podul cu patru benzi din portul american Baltimore. Vaporul și-a pierdut propulsia, a emis un apel de urgență și a aruncat ancora, au anunțat anchetatorii. În paralel, traficul prin portul american a fost suspendat.
Din primele informaţii, cu aproximativ patru minute înaine de impactul devastator, echipajul a apucat să transmită un semnal SOS, prin care semnala că nava avea probleme cu sitemul. Autorităţile americane spun că cargobot-ul avea viteză foarte mare dar alerta i-a ajutat să încetinească fluxul de trafic pe pod şi au evitat astfel ca mai mai multe vehicule să cadă în apă. Imediat după ce podul s-a prăbuşit, şase persoane au fost date dispărute. Angajaţii de Paza de Coastă au pornit imediat în căutarea victimelor, în condiţii extreme.
Nava Dali, care naviga sub pavilion Singapore, are 289 de metri lungime şi 48 de metri lăţime. Construit în 2015, vasul de tip cargo putea să transporte peste 95.000 de tone. Podul de care s-a izbit avea o structură de oţel de 2,6 kilometri lungime, cu opt stâlpi principali de susţinere. Cel mai lung segment dintre piloni măsura 366 de metri.