Lufthansa a comandat 80 de avioane Boeing şi Airbus şi a fost de acord cu viitoare opţiuni de cumpărare, pentru o valoare totală de 9 miliarde de dolari, a anunţat marţi transportatorul german de referinţă, transmite CNBC.
Acordul prevede ca 40 de avioane Boeing 737 Max 8 şi 40 de avioane Airbus A220-300 să fie livrate în perioada 2026-2032.
De asemenea, acordul include 60 de opţiuni de achiziţie viitoare pentru avioane Max 8, 20 de opţiuni pentru A220, precum şi 40 de opţiuni pentru Airbus A320.
Comanda este prima achiziţie de avioane Boeing cu corp îngust efectuată de Lufthansa în aproximativ 30 de ani, precum şi prima achiziţie a modelului 737 Max.
Compania aeriană a fost client de lansare pentru o versiune mai veche a Boeing 737, la sfârşitul anilor 1960, dar a menţinut o flotă cu avioane Airbus cu un singur culoar, după eliminarea treptată a 737, în 2016.
Lufthansa a continuat să cumpere avioane Boeing cu corp larg, cu coemenzi care includ avioane 787 Dreamliner, avioane de marfă 777 şi viitorul 777X mini-jumbo.
Considerat pe scară largă ca unul dintre cei mai exigenţi cumpărători din industrie, Lufthansa Group a fost clientul iniţial de lansare pentru ceea ce era cunoscut pe atunci sub numele de Bombardier Cseries, în 2008.
Airbus a cumpărat programul de avioane mici de pasageri în 2018 şi l-a redenumit A220, după ce Bombardier a avut probleme financiare.
Comanda repetată a Lufthansa pentru A220 reprezintă un impuls pentru micul avion de pasageri, în urma unei serii de probleme cu motoarele Pratt & Whitney, care au afectat o parte din familia Airbus A320 şi, într-o oarecare măsură, avionul mai mic A220.
”Este o decizie strategică bună pentru Lufthansa Group să comande din nou avioane Boeing 737 pentru prima dată din 1995”, a declarat CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, care a adăugat că MAX 8 va ajuta compania să îndeplinească cerinţele de reducere a emisiilor de carbon.
Spohr a consolidat, de asemenea, relaţia Lufthansa cu Airbus, ca cel mai mare client al producătorului de avioane.
”Cu doar câteva luni în urmă… am primit cea de-a 600-a aeronavă de la Airbus şi aşteptăm cu nerăbdare să primim numărul 700”, a spus el.
Lufthansa intenţionează să finanţeze achiziţia cu investiţii nete de 2,5 miliarde – 3 miliarde de euro (2,7 miliarde – 3,2 miliarde dolari) în 2023 şi aproximativ aceeaşi sumă anul viitor.
Comanda nu ar avea un impact semnificativ asupra cheltuielilor de capital în 2023-2024, a adăugat compania.