Conductorii de tren din Germania sunt chemaţi la o grevă de şase zile – începând de miercuri -, cea mai lungă de până acum, în conflictul lor cu privire la salariu şi timpul de muncă cu operatorul Deutsche Bahn (DB), a anunţat luni Sindicatul GDL, relatează AFP.
Sindicatul GDL acuză într-un comunicat DB de o ”continuare neîncetată a politicii sale de refuz şi confruntare”.
Operatorul feroviar public a acuzat la rândul său sindicatul că ”acţionează în mod absolut iresponsabil” prin această nouă grevă.
În transportul de călători, conductorii încetează munca miercuri, la ora locală 2.00 (3.00, ora României).
În transportul de mărfuri, greva începe – marţi -, la ora locală 18.00 (19.00, ora României), a anunţat sindicatul.
Această grevă urmează să se încheie luni, la ora locală 18.00 (19.00, ora României).
Aceasta este cea mai lungă încetare a muncii iniţiată până acum de către un sindicat în negocieri conflictuale cu conducerea operatorului feroviar.
Lucrătorii feroviari au făcut o grevă la sfârşitul lui 2023 şi trei zile la rând la începutul lui ianuarie.
În aceste opriri ale muncii, traficul feroviar a fost paralizat în întreaga ţară.
Perturbările transportului fe mărfuri au un cost mare pentru economia germană, aflată deja în dificultate.
GDL- care reprezintă aproximativ 10.000 de salariaţi – cere, în afară de o creştere care să compenseze salariul cu inflaţia, să negocieze o scădere a timpului de muncă la 35 de ore, într-o săptămână de muncă de patru zile.
Compania publică – care a propus o creştere a salariilor cu 11% şi o primă de inflaţie – a prezentat o nouă ofertă săptămâna trecută cu privire la o reducere a timpului de muncă la 37 de ore pe săptămână – începând din 2026 – şi o compensare salarială completă.
”DB mizează pe compromis, GDL agravează demăsurat conflictul” de muncă, a acuzat un purtător de cuvânt al companiei feroviare.
Germania se confruntă de un an de zile cu o multiplicare a conflictelor sociale în diverse sectoare profesionale, în contextul unei creşteri a preţurilor care reduce puterea de cumpărare a salariaţilor.
Aceste revendicări slăbesc coaliţia guvernamentală a cancelarului social-democrat Olaf Scholz, afectat de o nepopularitate-record.
Alt conflict de muncă a avut loc anul trecut între Deutsche Bahn şi Sindicatul EVG, care reprezintă celelalte meserii din sectorul feroviar şi aproximativ 180.000 de agenţi. S-a ajuns la un acord la sfârşitul lui august.