Comisia Europeană a trimis cereri de informații către 17 platforme și motoare de căutare online foarte mari, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale.
Potrivit CE, acestea trebuie să furnizeze mai multe informații cu privire la măsurile pe care le-au luat pentru a se conforma obligației de a acorda acces, fără întârzieri nejustificate, la datele care sunt public accesibile, prin interfața lor online, pentru cercetătorii eligibili.
„Accesul cercetătorilor la date este esențial pentru a se asigura responsabilizarea și controlul public al politicilor platformelor. Accesul cercetătorilor la datele disponibile public contribuie în mare măsură la obiectivele RSD, ceea ce este deosebit de important având în vedere evenimentele următoare cum ar fi alegerile la nivel național și la nivelul UE, precum și pentru monitorizarea continuă a prezenței conținuturilor și bunurilor ilegale pe platformele online”, transmite CE.
Informațiile solicitate trebuie trimise CE până în 9 februarie. Sunt vizate AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube și Zalando.
CE amintește că, în 18 decembrie 2023, a inițiat împotriva „X” o procedură oficială de constatare a neîndeplinirii obligațiilor, din mai multe motive, printre care suspiciunea de încălcare a obligațiilor referitoare la accesul cercetătorilor la date.
(sursa: Mediafax)