Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat vineri trei noi contracte pentru proiectarea şi construcţia a încă 60,52 km de autostradă: tronsoanele 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraş, parte a A13, şi secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş din Autostrada Transilvania.
„Acum în sfârşit s-a semnat şi al 3-lea contract. Îmi spunea domnul Erbaşu că e aşa o epopee de vreo 6 ani, de când s-a început prima dată această licitaţie. În sfârşit am ajuns aproape de final, fiindcă aşa cum bine ştiţi, acest contract este cu clauză suspensivă, dar eu sunt absolut optimist că lucrurile vor merge în direcţia potrivită şi în sfârşit, parte din acea celebră autostradă, cum era, Bechtel. Că acolo e şi un viaduct, de la Suplacu de Barcău la Chiribiş, peste un lac. În sfârşit, intră într-o zonă constructivă după 20 de ani. Suma totală a acestor trei proiecte destul de mare. Cea de la Suplacu de Barcău e undeva aproape de 900 de milioane. Celelalte două 1,9 miliarde şi 1,5 miliarde fără TVA”, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, potrivit Agerpres.
De asemenea, ministrul Transporturilor a precizat că s-a aprobat modificarea PNRR pentru Ministerul Transporturilor. „Ştiţi foarte bine că noi am fost printre primii care am avut o modificare M4 cu M6, este aprobată. Deci este parte a acestei schimbări, ceea ce e un lucru foarte bun, având în vedere că acele borne legate de semnarea de contracte şi de termenele limită pentru 2026 pot fi atinse. Ăsta e un lucru bun, acceptat de către Comisie, ceea ce ne face optimişti că toate bornele şi toate termenele pe care le avem la Ministerul Transporturilor pe toate componentele, feroviar, rutier, metrou să le atingem şi toate sumele alocate transporturilor să fie cheltuite.