Utilizatorii Instagram vor vedea mai puțin conținut pe care Meta îl consideră „politic” în recomandările și sugestiile din flux, cu excepția cazului în care optează pentru acest lucru, în cadrul unei modificări pe care compania a implementat-o săptămâna trecută, potrivit The Guardian.
Schimbarea necesită ca utilizatorii să intre în setările lor pentru a opta în mod specific pentru conținut politic prin intermediul preferințelor lor și a fost preluată pentru prima dată de utilizatorii platformei în ultimele zile, punând în aplicare o schimbare anunțată pentru prima dată pe 9 februarie.
Potrivit istoricului versiunilor Instagram din magazinul de aplicații Apple, înainte de o actualizare de luni, cea mai recentă modificare a fost în urmă cu o săptămână.
Schimbarea afectează categoriile de explorare, Reels și recomandările și sugestiile de utilizatori din feed pe care Instagram le arată utilizatorilor. Compania a subliniat că utilizatorii vor continua să vadă conținut politic de la conturile pe care utilizatorii le urmăresc deja.
Meta a descris ceea ce consideră a fi conținut politic ca fiind „legi, alegeri sau subiecte sociale”, dar nu a oferit informații mai specifice cu privire la ceea ce este politic.
Decizia se aplică pe Instagram și Threads, iar conturile semnalate de Meta ca având conținut politic pot face apel împotriva deciziei care le împiedică să fie recomandate în fluxurile utilizatorilor care nu au optat pentru această opțiune, dacă consideră că aceasta a fost aplicată în mod greșit.
În explicarea deciziei din februarie, Meta a declarat că se concentrează pe a face ca „Instagram și Threads să fie o experiență excelentă pentru toată lumea”.
„Dacă decideți să urmăriți conturi care postează conținut politic, nu vrem să ne punem între dumneavoastră și postările lor, dar nici nu vrem să recomandăm în mod proactiv conținut politic de la conturi pe care nu le urmăriți”.
Schimbarea va avea loc și pe Facebook, în viitor
Compania a precizat că va lansa această modificare pe Facebook la o dată ulterioară.
Instagram s-a confruntat recent cu critici pentru că ar fi cenzurat conținut legat de războiul dintre Israel și Gaza, în timp ce s-a confruntat, de asemenea, cu percepția că algoritmul pentru fluxurile de pe Facebook a alimentat polarizarea politică în întreaga lume.
Cu toate acestea, un studiu realizat în timpul alegerilor din 2020 din SUA a constatat că modificările aduse algoritmului nu au schimbat percepțiile politice ale oamenilor, inclusiv o modificare care a redus cantitatea de știri politice pe care oamenii le vedeau pe platformă.
Schimbarea de pe Instagram este cea mai recentă dintr-o schimbare a Meta de a-și deconecta serviciile de conținutul politic și de știri. Compania se pregătește, de asemenea, să retragă rubrica de știri de pe Facebook.
Rubrica de știri va fi retrasă la începutul lunii aprilie în Australia și în SUA, Meta anunțând la începutul acestei luni că nu va încheia noi acorduri cu editorii de știri australieni pentru plata conținutului de știri pe Facebook.
Meta susține că, în prezent, mai puțin de 3% din ceea ce utilizatorii abordează pe Facebook este conținut de știri.